Mun kamera on unohtunut mummolaan ja siksi ei tänne nyt oikein ilmesty mitään! Eilen oltiin siskon perheen kanssa Hoplopissa ja mentiin ovelasti siitä Ikeaan SYÖMÄÄN. Tosiaan, kyllähän me siinä syötiin(oli tosi edullista näin isolla porukalla, 7 hlöä), mut onnistuttiin myös kiertämään kaupassa. Mukaan tarttui verhoa, kangasta, maalia ja pyörivä tarjotin. Ehkä jotain muutakin, en muista. Kätevää, kun se on nyt tuossa lähempänä, niin voi käydä aina hakemassa jotakin pientä ja tarpeellista.

Pihalla on taas häärätty paljon, tällä kertaa soranlevityspuuhissa. Nurmikkokin on alkanut itämään, joten edistystä sielläkin. Todettiin eilen miehen kanssa, että ei se piha ainakaan huonommaksi voi mennä, eli tavoitteet eivät ole kummoiset.

Käsityörintamalla kuulu sellaista, että sukat on mulle edelleen pakkomielle, mut nyt tarvisin kuumeisesti uusia lankoja. Mulla on vielä niitä pätkävärjättyjä, mut haluaisin tehdä pitsineuleisia sukkia ja niistä tulee mun mielestä kauniinpia yksivärisinä. Uusia ohjeita olen löytänyt ja tällä hetkellä sormet syyhyää tekemään neulepuseroa itelle ja pitsiliinaa arkulle.

Pitsiliinan tarve syntyi siitä, että huonekalut ovat taas siirtyneet uusille paikoille. Mun käsityöpaikkani on mennyttä, mut toisaalta olen tosi tyytyväinen sinisen huoneen layoutiin sen valkoisen sivustavedettävän ja sinisen ison arkun osalta. Mut nyt tosiaan mun romanttinen sisustajani kaipaa siihen arkulle sellaista puhtaanvalkoista valuvaa ja rönsyilevää pitsiliina. Saa nähdä mitä syntyy jahka syntyy!

Huomenna mennään mun kummipojan synttäreille ja samalla reissulla olis tarkoitus ostaa ulkomaalia. Siippa on suunnitellut säiden salliessa nakuttelevansa ulkolaudoitusta viikonloppuna, mikä tarkoittaa sitä, että mä pääsisin heilumaan pensselin kanssa. Maalaaminen on ihanaa, siitä näkee heti työnsä tuloksen. Ensi viikolla samainen kummipoika tullee meille "kesätöihin". Poika on tosi ahkera ja meiltähän nyt tässä löytyy kaikenlaista puuhaa.

Nyt aamupalan tekoon, lapset heräs just!