Mun tyttären kummit oli kesälomareissulla Italiassa. Tai siis he oli liikkeellä omallla autolla, niin että kyllä he siinä kolmen viikon reissulla ehti monta muutakin maata nähdä. Mut siis päämääränä heillä oli Italia ja siellä he vietti aikaa pisimpään, reissaten eri kaupungeissa. He tuli kotiin torstaina ja oltiin jo etukäteen sovittu, et me mennään sitten perjantaina heille istumaan iltaa. Tyttö oli onnesta mykkyrällä, kun sai tuliaisiksi ihania vaatteita ja paljon sellaisia karkkeja joita ei suomesta saa. Yllättäen myös me vanhemmat saatiin tuliaisia... Ja olin kyllä melkoisen yllättynyt omastani. Viiden litran kanisteri punaviiniä.

774896.jpg

En mä olisi uskonut tällaisia olevan olemassakaan! Tuliaiseen liittyi myös pieni tarina (ja se ei ole semmoinen tarina, jossa mulla kuluu punaviiniä niin paljon, että mulle tilataan vinkut alkoon jo tukkupakkauksissa). Kerran illalla mies pyysi, että paistaisin meille oikein hyvät pihvit. Ja kun mun mielestä hyvän ruuan kanssa pitää olla punaviiniä ja taas punaviinin seuraksi hyvää ruokaa. Kuitenkin Aikuisjuomakauppa oli jo kiinni, joten soitettiin sitten kummisedälle, josko lainaisivat pullon punkkua. Lainasivat kyllä. Ja näemmä vieläkin varmistavat, että mun punaviinivarastoni on ehtymätön :)