Mun piti tehdä se viimeinenkin huopakassi valmiiksi, jotta saisin ne huomenna vietyä asiakkaalle, mutta piparit vei mut mennessään! Onneksi kassit tarvitaan vasta Jouluksi, niin ei ole vielä mahoton kiire. Päivä se on huomennakin :)

Mut ei siis tänäänkään ihan laiskana ole maattu, vaikka ehkä olisi pitänyt, huomenna töihin ja pientä lämpöa on muorilla...

No, mut sit aiheeseen. Aloitin tänään kokoamaan elämäni ensimmäistä muumi-piparitaloa. Ennakkotietojen mukaan hermojaraastava projekti, joten yritin lähteä oikealla asenteella liikenteeseen...

1102153.jpg

Niskat oli tukkeessa jo ikkunapursotusten puolessa välissä ja ennen tätä seinien pystytystä, koristelin ja kokosin tällaisen kuusen, siinä kun ei tarvinnut niin pientä tuhertaa.

1102174.jpg

Tää oli aika kiva homma, menee mahdollisesti päiväkodin jouluarvontaan.

Sit takaisin muumitalon kimppuun... Seinät on siis pystyssä ja niiden kuivuessa koristelin kattopalat. Kattopaloja kuivatellessa rakensin kuistin ja kiinnitin talon alustaansa. Mä itse olen vielä melkoisen rauhallisessa mielentilassa, jopa hilpeä...

1102161.jpg

Toisestakin suunnasta on kuvaa

1102165.jpg

Mulla on vieläkin hyvät tunnelmat, kaikki on sujunut suht putkeen. Kuorrutus onnistui hyvin, samoin leivinpaperista taittelemani pursotuspussit. Sitten alan kokoamaan kattoa ja muutaman epäonnisen ja kirosanojen ryydittämän yrityksen jälkeen huomaan, että sitä kattoa ei kyllä meikäläinen ainakaan saa suoraan mökin päälle koottua. Mä olen taas melko rauhallinen, vaikka huomaan, että mulla on jostain kumman syystä muutama seinä sentin korkeampi kuin toiset. Prkl.

Otan sen pohjakaavan ja kokoan katon sen päälle.

1102170.jpg

Jätän tötterön kuivumaan ja alan miettiä miten pystyssä olevista seinistä saa sahattua ylimääräiset sentit pois... Ei muuta kuin fiskarsit käteen ja leikkaamaan. Aivan loistava työkalu tähän hommaan, murut vaan lenteli ja seinää tasottui!

Sit mä aloin siirtää sitä kattotötteröa mökin päälle ja siihenhän se istui. PAITSI ETTÄ se kuorrutus ei ollut vielä kunnolla kuivunut ja katto hajosi. Yksi kattopala meni kahtia, muut pysyi ehjänä. Ei olis pitänyt niin kiireellä laittaa, mut kun ei ihminen malta... Harmitti.

Mä yritin paikkailla sen vielä kokoon, nyt se on kuivumassa. Saa nähdä miten käy, nyt ainakin annan kuivua pari tuntia!